Katte og balloner

En dag hvor vi20141201_154215 sad og søgte på google og youtube fandt vi en video af katte der angreb balloner. De blev meget chokeret og sprang væk når ballonen sprang. Jeg spurgte børnene der var med om vi også skulle prøve at springe balloner. “JAAAAAAAA” svarede de i kor og vi gik sammen ind på en anden stue og hentede balloner. Rygtet om balloner spredte sig hurtigt og næsten alle børnene på stuen var nu med i aktiviteten. Jeg pustede selv 20 af ballonerne op før jeg blev træt i kæberne, så løb børnene videre til de andre voksne for at få hjælp. Nogle af børnene kunne selv puste dem op men ikke binde knude. Fokus var i starten på at springe ballonerne på alle mulige måder men eftersom der var færre og færre tilbage blev de dyrebare. Legene ændrede sig til fægtning med de balloner der var aflange blandt drengene.

Aktiviteten med IT kom altså til at ende op et sted hvor IT ikke længere var en del, men blot udgangspunktet. Ved lade aktiviteten udvikle sig naturligt ud fra hvad der kommer op af kreativitet, fantasi og interesse skabes en levende, spændende, udforskende, lærerig og inkluderende aktivitet. Når vi sidder og googler sammen kan det vi finder blive udgangspunkt for det næste vi finder på at lave. Vi kan også bruge det vi finder til at bygge noget eller fortælle historier. Ved at vise kreativitet i brugen af IT, sætter vi gang i hinandens kreativitet.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s